niedziela, 29 grudnia 2019

Podsumowanie roku - czyli najlepsze i najgorsze książki 2019

Koniec roku. Czas by przedstawić książki, które z różnych przyczyn zrobiły na nas wrażenie.

Niehalo wybrał swoje i podzielił na trzy kategorie.

Najlepsze książki 2019 roku
Nasze życieMarie-Hélène Lafon
Umarli - Christian Kracht
Światła wojnyMichael Ondaatje
       
                                    
Najlepiej wydana książka
Koh-i-noor. Historia najsłynniejszego diamentu świataWilliam Dalrymple, Anita Anand
                                                          
Najsympatyczniejszy bohater


Ja, monweg również wybrałam kilka książek zasługujących na uwagę.

Najlepsze zagraniczne książki 2019 roku
Znikająca ziemia - Julia Phillips
Las zna twoje imię - Alaitz Leceaga
Wiedźmie drzewo - Tana French
Cisza białego miastaEva García Sáenz de Urturi
Syrena i pani HancockImogen Hermes Gowar
  
 
Najlepsze polskie książki 2019 roku
Zranić marionetkę - Katarzyna Grochola
Matki i córki - Ałbena Grabowska
Żmijowisko - Wojciech Chmielarz
  
W innym klimacie
Nomen omen - Marta Kisiel
Oczy uroczne - Marta Kisiel
Jaga - Katarzyna Berenika Miszczuk
Całkowicie mnie zaczarowały
Zasady magii - Alice Hoffman
Gdzie śpiewają diabły - Magdalena Kubasiewicz
 
Dla młodzieży
Skrzynia ofiarna - Stewart Martin
Syn Wiedźmy - Kelly Barnhill
Księżyc jest pierwszym bogiem - Karina Bonowicz
  
Dla dzieci oraz najpiękniej wydana
Śnieżna siostra - Maja Lunde, Lisa Aisado
Najnudniejsza książka
Pamiętnik księgarza - Shaun Bythell

Książka, która mnie rozczarowała
Ty - Caroline Kepnes

Jestem bardzo ciekawa książek, które na Was zrobiły, bądź nie, wrażenie. Może dzięki Wam ominę te, po które nie warto sięgnąć oraz zatopię się w historiach polecanych. 

Dziękujemy, że jesteście i zapraszam na kolejny wspólny rok :)


12 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe zestawienia, jest w czym wybierać :) Nie czytałam "Ciszy białego miasta", ale czytałam "Rytuały wody" i jestem zafascynowana twórczością autorki. "Żmijowisko" dopiero mam w planach, chyba że pęknę i obejrzę serial (staram się nie pękać). Za to marzy mi się egzemplarz książki "Wiedźmie drzewo" i to chyba będzie pierwszy książkowy zakup w nowym roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętaj tylko, że to są moje typy i nie jestem w stanie zagwarantować, że i Tobie przypadną do gustu. Uważam jednak, że te trzy książki, które wpadły Ci w oko są naprawdę dobre. Życzę udanej lektury i podziel się ze mną swoimi wrażeniami.

      Usuń
  2. Pamiętnik księgarza również mnie rozczarował. Liczyłam na coś lepszego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie najnudniejsza książka 2019 roku.

      Usuń
  3. Mnie "Jaga" trochę rozczarowała, gdyż znam całą serię, a to był prequel, który powielał zwyczaje i obrzędy. Przeczytaj wszystkie tomy cyklu "Kwiat paproci".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli dobrze się stało, że przeczytałam w odwrotnej kolejności. Ponieważ nie czytałam "Kwiatu..." inaczej doceniłam "Jagę".

      Usuń
  4. Wiele tytułów mam do nadrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż mam na to poradzić :) Jak oglądam zestawienia innych czytelników, dochodzę do takiego samego wniosku.

      Usuń
  5. Jest tu kilka ciekawych tytułów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przeczytałam żadnej z tych książek, ale "Koh-i-noor. Historia najsłynniejszego diamentu świata" z chęcią przeczytam.

    OdpowiedzUsuń