niedziela, 13 listopada 2016

Uwikłani. Na zawsze - Laurelin Paige

Autor – Laurelin Paige
Tytuł – Uwikłani. Na zawsze
Tytuł oryginału – Forever with You
Seria – Uwikłani
Przekład – Monika Pianowska
Wydawnictwo Kobiece
ISBN 978-83-65170-19-4

Na_zawsze_okladka_300dpi

To już koniec? Naprawdę? Bardzo się cieszęNa zawsze, jak sam tytuł mówi, musi skończyć się happy endem. Zresztą jak większość powieści erotycznych. Koniec pięknej bajki o współczesnym Kopciuszku i królewiczu na białym koniu. Nie przeczytałam trylogii Uwikłani w całości. Zaliczyłam dwie części i uważam, że mogłabym inaczej spożytkować ten czas. Przyznaję, że (o dziwo!) trzecia odsłona okazała się najlepszą z cyklu. Jest to zjawisko rzadko spotykane, a w przypadku takiego „dzieła” prawie niemożliwe – a jednak!

Możecie sądzić w tym momencie, że może jestem jakąś chodzącą cnotką. Otóż nie! Lubię czasem poświntuszyć i od literatury erotycznej nie stronię. Po niesamowitym zalewie książek o tej tematyce, zapoczątkowanej przez E.L. James i jej Pięćdziesięciu odcieniach, ciężko mnie czymś zaskoczyć. Trylogia (a właściwie tetralogia, choć czwartej części pt.: Hudson jeszcze nie czytałam) Uwikłani jest szablonowa, a przez to trochę nudna. Nie zauważyłam nic, czego wcześniej bym już nie czytała. Elementu zaskoczenia nie zanotowałam. Chyba temat się już wypalił albo przejadł – przynajmniej dla mnie. Niestety, stwierdzam, że ta powieść nie wnosi nic nowego, ani twórczego do kanonu powieści erotycznych, a do literatury w ogóle.

Schemat: ona młoda, piękna, pełna nadziei „wyposzczona”, a on również piękny, przystojny, obrzydliwie bogaty i nienasycony. W normalnym życiu tak nie jest. W normalnym życiu nawet, gdy obydwoje są piękni, to są gołodupcami i obliczają drobne, żeby im starczyło od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca. Nie mają na ekstrawaganckie wydatki, cudowną biżuterię, drogie samochody, przestronne lofty, egzotyczne wycieczki. Jestem ciekawa, czy gdyby powstała książka w takich realiach, też cieszyłaby się popularnością. Może kiedyś się przekonamy.

Tymczasem jesteśmy zdani na fantazjowanie i czytanie o pięknych kobietach, bogatych facetach i seksie, który przekracza wszelkie wyobrażenie. Mam wrażenie, że paniom, które piszą takie powieści, czegoś brakuje. Może faktycznie seksu, a może tylko faceta na stałe i na miejscu.

Nie potrafię zapiać z zachwytu, bo zachwytu nad taką pozycją mi brakuje. Nie mogę jednak powiedzieć, że ta książka jest tak do końca zła. Skoro podoba się takiej rzeszy czytelniczek, to może coś w niej jest i może tylko ja jestem tak źle nastawiona, albo trudna do zaspokojenia – jakkolwiek by to nie brzmiało.

W tej części, na całe szczęście, jest mniej seksu. No, bo w końcu ile można. Bohaterowie jednak nie przekonują mnie do siebie. Niby inteligentna Alayna, staje się trochę niedojrzała, a boski Hudson, próbuje w kółko i w kółko przekonywać ją, że jest tą jedyną i tylko na niej mu zależy. Ta zabawa w kotka i myszkę staje się męcząca na tyle, że niejednokrotnie miałam ochotę rzucić książką przez pokój. Jednak dzięki siłom wyższym udało mi się ją skończyć na czas.

Na zawsze, jak inne książki tego typu czyta się bardzo szybko, dzięki nieskomplikowanemu językowi i takiej samej fabule. Można powiedzieć, że bierze się ją do ręki, by po naprawdę niedługim czasie odłożyć ją na półkę. Niestety prawie nic  nie zapisuje się w naszej pamięci (przynajmniej w mojej). Po prostu to kolejna pozycja książkowa, którą krótko po przeczytaniu zapominam. Jest to powieść dla licznych miłośników prozy erotycznej i tym osobom najbardziej ją polecam. Myślę, że nie znuży także wielbicieli niezbyt skomplikowanych historii miłosnych, bo w końcu o cóż innego, jak nie o miłość tutaj chodzi.

Gotowi na erotyczne doznania?

Dziękuję

Znalezione obrazy dla zapytania sztukater

Książka bierze udział w wyzwaniach:

52/2016 – 161/52, Czytamy nowości, Gra w kolory, Kiedyś przeczytam 2016, Motyw zdrady w literaturze, Olimpiada czytelnicza, Pod hasłem 2016, Przeczytam 100 książek w 2016 roku – 161/100, Przeczytam tyle, ile mam wzrostu – 3 = 14,5 cm, Reading Challenge 2016, W 200 książek dookoła świata – Stany Zjednoczone

2 komentarze:

  1. Ostatnio czytałam już tę historię oczami Hudsona. W sumie chyba jedna z niewielu erotycznych serii, która jakoś mnie przyciągnęła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś przeczytam - taka z mnie masochistka :)

      Usuń