poniedziałek, 1 listopada 2021

Abecadło z pieca spadło spadło... - jedenasta litera

1 listopada. Dzień Wszystkich Świętych. Zaczął się właśnie najbardziej znienawidzony przeze mnie miesiąc roku. Nie lubię listopada od zawsze. W sumie nawet nie bardzo wiem dlaczego. Może dlatego, że jest taki szary, mokry, deszczowy, depresyjny. Nie widzę w nim nic pięknego. A może nie potrafię patrzeć. Czy wy widzicie jakieś ukryte zalety w listopadzie? Jeśli tak, podzielcie się nimi ze mną.

W październiku pisałam o swoim zdrowiu. Wszystkim bardzo dziękuję za wsparcie i za życzenia. Walczę dalej, na razie bez żadnych rewelacji. Poprawy brak, ale za to zaliczyłam pobyt w szpitalu. W listopadzie najpewniej czeka mnie drugi, a grudniu trzeci. Tak więc koniec roku zapowiada się interesująco.

Uwaga!!! Jestem bardzo ciekawa czy byłyby wśród was chętne do kontynuowania wyzwania w kolejnym roku. Tak wiem, że niby mamy koniec alfabetu, ale mam pomysł, jak możemy bawić się dalej. Czy jednak będziemy to robić zależy od was moje kochane. To jak? Napiszcie w komentarzach, co o tym sądzicie.

A teraz sprawdźmy, jak poradziłyśmy sobie z październikową literką. 


Czytania czas

ejotek
Inna - Max Czornyj

Iwona

Monika


monweg
Inna - Max Czornyj

To było do przewidzenia, że końcówka wyzwania wynikami nie będzie powalała, ale i tak jestem z was dumna dziewczyny. Przeczytałyśmy 9 książek i oczywiście liderką jest, jak zwykle Iwona. Naprawdę nie mam pojęcia, jak Ty to robisz. Gratuluję.


Bardzo proszę o oznaczanie przeczytanej książki w ramach wyzwania:

#wyzwanieabecadłozpiecaspadło

Literką na listopad będzie:

Ź, ale też Ć, Ś, Ż (taki bonus)

Nie jest tajemnicą, że została tylko jedna litera i chyba wiecie jaka :) Już możecie odkładać książki na półkach na grudzień.

Linki wraz z tytułem (bez cudzysłowu) i autorem przeczytanej książki wrzucajcie w komentarzu pod tym postem.

Wszystkie Wasze książki przeczytane w ramach wyzwania i linki do podsumowań > tutaj

Do zobaczenia w listopadowym podsumowaniu :)

29 komentarzy:

  1. Moniko,
    ja chętnie będę kontynuowała wyzwanie. Wiem, że wymyślisz coś ciekawego. Fajny, choć niełatwy zestaw listopadowy nam zgotowałaś.

    Przesyłam jeszcze raz październikowy zestaw, bo wczoraj raz połknęło wiadomość. Później wyświetlała się, ale nie wiem czy nie wysłałam za późno wiadomości (po dokonaniu przez Ciebie podsumowania października):

    „Inna dusza” Łukasz Orbitowski
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/223796/inna-dusza/opinia/67880525#
    s.432

    „Inna wersja życia” Hanna Kowlewska
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4815176/inna-wersja-zycia/opinia/67880719#
    s.476
    „Izabela Jagiellonka. Los tak chciał” Alina Zerling-Konopka
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/265995/izabela-jagiellonka-los-tak-chcial/opinia/67889320#
    s.392

    „Imię i nazwisko zastrzeżone” Jane Sigaloff
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/55854/imie-i-nazwisko-zastrzezone/opinia/67889482#
    s.288

    Pozdrawiam
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopisałam. Jak zwykle jesteś pierwsza, Liderko :).
      Już się cieszę na kolejny rok. Dziękuję, że będziesz kontynuowała zabawę.

      Usuń
    2. Tak jak już pisałam lubię Twojego bloga i to wyzwanie :), więc nie mogę sobie odmówić przyjemności kontynuowania przygody.
      Cieszę się, że mimo problemów zdrowotnych inspirujesz nas i dajesz motywację do sprostania wyzwaniom.
      Upewniam się co do liter listopadowych, mamy wybrać jedną, czy możemy czytać książki odpowiadające różnym literom?
      Miłego wieczoru!
      Iwona

      Usuń
    3. Iwonko, bardzo mi miło :) Też mi przyjemnie.
      Macie cały wachlarz liter w tym miesiącu - bonusik :)
      Tobie też miłego wieczoru.

      Usuń
    4. „Świat według pszczół” Sarah Hambro
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4952010/swiat-wedlug-pszczol/opinia/68355469#
      s.208

      „Świat Andrzeja Fidyka” Andrzej Fidyk, Aleksandra Szarłat
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4069573/swiat-andrzeja-fidyka/opinia/68355012#
      s. 320

      „Życie prywatne elit artystycznych Drugiej Rzeczypospolitej” Sławomir Koper
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/73022/zycie-prywatne-elit-artystycznych-drugiej-rzeczypospolitej/opinia/68356048#
      s.488

      Za chwilę kolejne.
      Pozdrawiam
      Iwona

      Usuń
    5. „Żyjąca Afryka” Steve Bloom
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5853/zyjaca-afryka/opinia/68356346#
      s.334

      „Śmierć na Nilu” Agatha Christie
      https://lubimyczytac.pl/ksiazka/232573/smierc-na-nilu/opinia/68356600#
      s.336

      To wszystko w tym miesiącu. Na końcówce dopadł mnie COVID i czytałam wolniej.

      Usuń
    6. Mam nadzieję, że już wszystko w porządku i że za bardzo Cię to cholerstwo nie wymęczyło. Trzymaj się Iwonko.

      Usuń
  2. Hej Moniu, życzę Ci duuuuzo zdrówka i wytrwałości w wychodzeniu na prostą. Zdrowie najważniejsze.
    Dla mnie listopad zawsze był ulubionym miesiącem, miesiącem imprez rodzinnych i takim wstępem do świąt. Urodziny brata, imieniny taty, moje urodziny, mamy urodziny i imieniny. Trochę tego jest jak na jeden miesiąc.
    Ach i oczywiście jestem bardzo chętna na kontynuacje nawet ze zmianami i nowymi pomysłami.
    Trzymaj się ciepło i jeszcze raz zdrówka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko, bardzo dziękuję. Trzymam się tego zdrowia kurczowo, a co z tego wyjdzie, to się okaże.
      Dziękuję także za chęć przyłączenia się do zabawy w przyszłym roku. Może wśród swoich znajomych też znajdziesz kogoś chętnego. Byłoby fajnie :)

      Usuń
  3. Z chęcią będę dalej kontynuować wyzwanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo zadowolona. Ze mną to już nas jest cztery :) Może jeszcze któraś dziewczyna się zgłosi.

      Usuń
  4. Życzę dużo zdrówka! Skoro musisz po tych szpitalach leżakować to trudno, odpoczywaj i nabieraj sił.
    Listopada też nie lubię, ale dziś był taki piękny dzień, że i ja się zadumałam :)

    Ale fajny zestaw literkowy :D Coś na "Ś" na półce widziałam, więc powinnam zaliczyć a co do przyszłego roku to oczywiście, że się piszę! :)

    A teraz zmykam do siebie, tworzyć do końca post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Post już widziałam. Jest nieźle. Coś chyba zaliczę.
      Dziękuję, że się przyłączysz do zabawy w przyszłym roku. Bardzo się cieszę :)
      Dziękuję za życzenia zdrówka. Przyda się. W szpitalu nadrabiam czytanie, jak się da oczywiście. Wszystko zależy od towarzystwa.

      Usuń
    2. Tak, towarzystwo wiele znaczy... Ale masz fajnie z tym czasem do nadrabiania... Tylko okoliczności zamień na domek wreszcie :)
      Też się cieszę na myśl o kolejnej edycji

      Usuń
    3. Zmienię na pewno. Chyba nie sądzisz, że czerpię dziką przyjemność z pobytów w szpitalu? Ale jak mus, to mus. Wiesz jak to jest. Na szczęście to nie będą długie "odwiedziny". Ale jednak. Może przyniosą z sobą rozwiązanie moich zdrowotnych problemów. Kto wie.

      Usuń
    4. Ależ w żadnym wypadku nie upatruję przyjemności (tym bardziej dzikiej) w szpitalnym leżakowaniu, tylko szukam jakichś plusów tego faktu koniecznego.
      Oby przyniosły! :)

      Usuń
    5. Ha ha ha. Oby przyniosły Ewelinko :)

      Usuń
    6. Dosyłam brakujący link do "Innej":
      http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2021/11/max-czornyj-inna.html

      Usuń
  5. W listopadzie widzę same plusy, a końcu jestem listopadową kobietą. Poza tym jesienny listopad sprzyja czytaniu - książka, herbatka, kocyk...

    Kochana, zdrówka! I cierpliwości... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, żeś listopadowa dziewczyna :) Herbatka i kocyk plus książka - zawsze się sprawdzają.
      Dziękuję za życzenia cierpliwości i zdrówka. I to i to potrzebne.
      Marto, a jak z kontynuacją? Musisz wziąć udział. Nie może być inaczej.

      Usuń
    2. Powiadasz, że jestem skazana na... :)
      Powiem tak, jak moje egzemplarze recenzenckie podpasują pod Twoje wyzwanie, to będę jego uczestniczką.

      Usuń
  6. Ja chetne wezme udzial w przysz;ym roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę Asiu :) Im nas więcej, tym przyjemniej.

      Usuń
  7. Ja bym chciała. Ale nie wiem jak to będzie.Ten rok mam jakiś taki nijaki.Niby czytam, ale albo to czego szukam nigdzie nie ma ,albo co znajdę to mi się nie podoba i wlecze mi się się wtedy niemiłosiernie i w terminie się nie wyrabiam.
    Na pewno będę zaglądać :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. „Żałobnica” Robert Małecki
    https://atramentowomi.blogspot.com/2021/11/zaobnica.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Światło w Cichą Noc - Krystyna Mirek
    https://czytaniaczas.blogspot.com/2021/11/krystyna-mirek-swiato-w-cicha-noc.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Już wiem ile zdążę przeczytać do jutra, więc zgłaszam. Brakujące linki doślę :)

    Żywioły - E. Spindler, A. Kava, J.T. Ellison
    Świąteczny rejs - Mary & Carol Higgins Clark
    Śmiechu warte, czyli z czego śmiał się PRL - Michał Zawadzki
    Wszystkie trzy pod wspólnym linkiem:
    http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2021/11/e-spindler-kava-jt-ellison-zywioy-mary.html

    Żmijowisko - Wojciech Chmielarz
    http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2021/11/wojciech-chmielarz-zmijowisko.html

    Śmiały podryw - Scarlett Cole
    Światło między oceanami - M.L. Stedman
    Światło gwiazd - Krystyna Mirek
    Światło, które nigdy nie gaśnie - Magdalena Majcher

    Trochę tego światła się zebrało :) Mam więcej, ale nie zdążyłam już przeczytać...
    A teraz trochę humoru: ciekawa jestem jaka literka będzie w grudniu hihi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam link do Stedman:
      http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2021/11/ml-stedman-swiato-miedzy-oceanami.html

      Usuń
  11. Życie jak malowane – Karolina Wilczyńska
    https://poczytajka594822357.wordpress.com/2021/11/04/zycie-jak-malowane-karolina-wilczynska/

    Święta w Port Moody – Małgorzata Falkowska, Ewelina Nawara
    https://poczytajka594822357.wordpress.com/2021/11/16/swieta-w-port-moody-malgorzata-falkowska-ewelina-nawara/

    Życie jest zbyt krótkie – Abby Jimenez
    https://poczytajka594822357.wordpress.com/2021/11/29/zycie-jest-zbyt-krotkie-abby-jimenez/

    OdpowiedzUsuń