piątek, 2 marca 2018

Martwa jesteś piękna - Belinda Bauer


Autor – Belinda Bauer
Tytuł – Martwa jesteś piękna
Tytuł oryginału – The Beautiful Dead
Przekład – Paweł Wolak
Wydawnictwo MUZA
ISBN 978-83-287-0850-1

Ludzie, którzy zostawiają po sobie coś pięknego nigdy nie umierają.
Belinda Bauer jest brytyjską pisarką powieści kryminalnych. Jej debiutancka książka zdobyła nagrodę dla najlepszej powieści kryminalnej. Bauer była dziennikarką oraz scenarzystką, która zdobyła nagrodę BAFTA. Martwa jesteś piękna to jest jej siódma książka, a moje pierwsze spotkanie z twórczością Brytyjki.
On – jest seryjnym  mordercą, który zabija dla sławy i poklasku. Ona – dziennikarką specjalizującą się w tematach kryminalnych, która dla sławy też zaryzykuje wiele. Może nawet życie. Los tych dwoje połączy, okazja nadarzy się sama (…) Między dwojgiem rozpoczyna się osobliwa współpraca: on zyskuje publiczność, a ona – materiały newsowe. Jednak szybko ten układ zamienia się w niebezpieczny wyścig, w którym celem jest życie lub śmierć…
Lubię poznawać nowych pisarzy, a jeszcze bardziej lubię gdy czytana książka poruszy mnie, wzbudzi emocje, czy spowoduje ciarki na ciele (w zależności od gatunku). Martwa jesteś piękna zdecydowanie wywołuje emocje i choć nie epatuje brutalnością i krwawymi scenami (no dobra, jest kilka) może powodować gęsią skórkę.

Eve Singer jest reporterką telewizyjną, a specjalizuje się w reportażach z miejsc zbrodni. Nie obce są jej krwawe tematy, choć na widok krwi robi jej się niedobrze i wymiotuje. Jest bardzo ambitną młodą kobietą, która dla kariery może zrobić bardzo wiele… ale do czasu. Przez zbieg okoliczności drogi reporterki i mordercy się krzyżują. Od tej chwili morderca kontaktuje się z Eve wciągając ją w swoją makabryczną grę.
Ja daję ci dzieła sztuki (…) A ty przygotowujesz wystawę.
Oboje jesteśmy w to wplątani.
Przez moment pomyślałam sobie: dobrze jej tak. Znamy trochę pracę dziennikarzy. Są jak sępy żerujące na cudzym nieszczęściu. Ważne jest tylko to, aby nakręcić naprawdę dobry materiał, który nada się do emisji w czołówce, lub zostanie opublikowany na pierwszej stronie. Jednak im dłużej czytałam i poznawałam Eve, tym bardziej było mi jej zwyczajnie po ludzku żal. Bo Eve nie ma łatwego życia. Sama opiekuje się chorym na Alzheimera ojcem. W pracy też nie jest słodko, a dla jej szefa najważniejsze są słupki popularności i żeby wyprzedzić konkurencję.

Martwa jesteś piękna jest całkiem niezłą książką, której fabuła wciąga od początku i odpuszcza do ostatnich stron. Ciekawi, barwni bohaterowie i interesujące, czasami nawet dowcipne dialogi, stopniowo narastające napięcie – to składowe tego wciągającego kryminału.

Powieść Belindy Bauer może zadowolić niejednego wielbiciela mocnych powieści. Może nie jest to książka zasługująca na tak zwaną najwyższą półkę, ale z czystym sumieniem mogę polecić ją innym czytelnikom. Moje pierwsze randez vous z brytyjską pisarką uważam za udane i jeżeli będę miała okazję, to z pewnością przeczytam kolejne jej powieści.

Dziękuję



Książka bierze udział w wyzwaniach:
ABC czytania – wariant 1, Akcja 100 książek w 2018 roku – 19/100, Czytelnicze igrzyska 2018, Łów słów, Olimpiada czytelnicza - 448 stron, Pod hasłem, Przeczytam 52 książki w 2018 roku – 18/52, Przeczytam tyle, ile mam wzrostu – 3,3 cm, W 200 książek dookoła świata – Wielka Brytania, Wyzwanie Czytamy Nowości, Wyzwanie czytelnicze Wiedźmy - przymiotnik

6 komentarzy:

  1. Niesamowicie mnie ta książka ciekawi. Już sam tytuł intryguje, a same pozytywne recenzje tylko utwierdzają mnie w przekonaniu, że warto się z nią zapoznać. Na pewno zwróce na nią uwagę, jak będę miała chwilę wolnego czasu ;)

    Pozdrawiam i zapraszam:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak znajdę książkę w bibliotekach, to sięgnę po nią.
    A ten nóż...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To żeby było odrobinę inaczej. Chyba się udało... :)

      Usuń
  3. Bardzo intrygujący tytuł!

    OdpowiedzUsuń