poniedziałek, 13 czerwca 2016

Wodospady Cienia po zmroku. Niewypowiedziana - C.C. Hunter

Autor – C.C. Hunter
Tytuł – Niewypowiedziana
Tytuł oryginału – Unspoken
Seria – Wodospady Cienia po zmroku
Przekład – Joanna Lipińska
Wydawnictwo Feeria Young
ISBN 978-83-7229-560-6

Okładka książki Niewypowiedziana
Della Tsang musi stawić czoła największemu wyzwaniu swojego życia. Działając na rzecz elitarnej grupy zajmującej się śledzeniem zjawisk nadprzyrodzonych, ma rozwikłać zagadkę morderstwa sprzed dwudziestu lat. I nie byłoby w tym nic szczególnego, gdyby nie to, że oskarżonym jest… jej ojciec, a ofiarą jego własna siostra. Wszystko komplikuje dodatkowo związanie Delli z tajemniczym i irytująco doskonałym Chase’em Tallmanem. Wampirzyca nadal czuje się zdradzona po tym, jak Chase wykradł jej sekrety, ale potrzebuje jego pomocy, aby dowiedzieć się prawdy o swoim ojcu. A w tym wszystkim jest jeszcze Steve, przystojny zmiennokształtny, któremu najwyraźniej Della nie przestała być obojętna.
Niewypowiedziana to trzecia i ostatnia część serii Wodospady Cienia po zmroku. Z przykrością rozstaję się z tym cyklem, ale mam nadzieję, że C.C. Hunter jeszcze nie powiedziała ostatniego słowa. Może zdecyduje się na dalszy ciąg, tym razem przybliżając nam postać czarownicy Mirandy, a być może skupi się na najbardziej tajemniczej w tej chwili, postaci Chase’a. Można na razie mieć nadzieję i poczekać na dalszy ruch amerykańskiej pisarki.

Wodospady Cienia po zmroku to fantastyka, nie z najwyższej półki, ale też nie taka z dolnej. Przyjemny średniaczek, który czyta się rewelacyjnie, co z pewnością jest zasługą bardzo lekkiego pióra pisarki i całkiem ciekawej fabuły. Przygody nadnaturalnej młodzieży mogą przypaść do gustu szerszej części czytelników, nie tylko tym młodszym, do których niewątpliwie jest kierowana.

Nie wszyscy wiedzą, że Wodospady Cienia to obóz - szkoła dla wyjątkowych młodych ludzi-nieludzi. Są wśród nich wampiry, elfy, czarownice, wilkołaki i inni zmiennokształtni. Dzięki pomysłowi Hunter mamy okazję poznawać ich życie, miłości, wzloty i porażki. Cała seria napisana jest interesująco i przyznaję, że bardzo miło spędziłam z nią czas. Nie brak tutaj ciekawych postaci i dynamicznej akcji, dzięki czemu czasami trudno było mi odłożyć książkę choć na chwilę.

Niewypowiedziana to zamykająca cykl część. Całość poświęcona została głównie młodej wampirzycy Delli, jej życiu, kłopotom - nie tylko sercowym, przeszłości. Della według mnie okazała się wdzięcznym tematem. Dziewczyna jest postacią bardzo interesującą i nie tak ckliwą, jak Kylie. Della jest wyjątkową wampirzycą, która przeżyła dwie przemiany, dzięki czemu zyskała na sile i szybkości, ale dodatkowo, co zdarza się bardzo rzadko, ma kontakt z duchami. Do tej pory była związana ze Steve’em, chłopakiem zmiennokształtnym. Teraz przyspieszenie jej pulsu staje się zasługą Chase’a.
Chase Tallman. Chłopak, z którym, niestety, była związana. Chłopak, który oddał jej swoją krew, by się upewnić, że Della przeżyje rzadko spotykaną drugą przemianę wampiryczną, czyniącą ją odrodzoną, czyli silniejszą i groźniejszą wampirzycą przyciągającą duchy. Co prawda wcale się o to nie prosiła ani nie miała na to ochoty, zwłaszcza ten kawałek z duchami.
W Niewypowiedzianej akcja kręci się wokół oskarżenia ojca Delli o zabicie swojej siostry dwadzieścia lat wcześniej. Dziewczyna nie wierzy w jego winę, ale to nie wystarczy. Trzeba zebrać przekonujące dowody, aby odsunąć podejrzenie od jej taty. Przecież nawet jeśli teraz ojciec traktuje ją jak kogoś obcego, to nie jest zły człowiek. Dziewczyna z pomocą przyjaciół stara się zebrać dowody na niewinność ojca.
To dobry człowiek, Chase. Wszystkie moje przyjaciółki chciały, żeby ich ojcowie byli do niego podobni, Kiedy wybierałyśmy się dokądś późnym wieczorem, tata zawsze nas odwoził. Odbierał wszystkie moje przyjaciółki i zawoził na miejsce, a potem przywoził z powrotem. Czasami po meczu piłki nożnej zabierał nas na kolację i lody (…) Nigdy nie ominął żadnego tańca ojca z córką, ani moich występów. Był moim mistrzem. Zawsze wiedziałam, że mam mnie kocha, ale tata… On mnie uwielbiał. Jeśli miałam jakiś problem, to właśnie do niego się zwracałam. I zrobiłby dla mnie wszystko.
Niewypowiedziana, jak napisałam wcześniej to lekka fantastyka, przede wszystkim dla młodzieży, ale z całą pewnością spodoba się szerszemu gronu czytelników. Książka, tak jak wcześniejsze powieści C.C. Hunter czyta się po prostu sama. Jestem pewna, że rewelacyjnie nada się na letnie leniuchowanie.

Komu polecić Niewypowiedzianą? Na pewno wszystkim wielbicielom fantastyki i paranormal romance. Pozycja obowiązkowa dla tych z was, którzy czytali Wodospady Cienia, a także wcześniejsze części Wodospadów Cienia po zmroku. Zapraszam do fantastycznego świata wykreowanego przez amerykańską pisarkę Christie Craig Hunter. Polecam.
Chase odrzucił głowę do tyłu i wybuchnął śmiechem. Ten dźwięk był dla jej uszu jak muzyka. A to, że byli razem, było niczym magia. A potem Chase przyciągnął ją do siebie (…) Della nie pamiętała, by cokolwiek wydawało jej się równie właściwe. Bycie z nim, obok niego.

Dziękuję




Książka bierze udział w wyzwaniach:


52/2016 – 91/52, Czytam fantastykę, Czytam opasłe tomiska – 440 = 1304 stron, Czytam Young Adult, Czytamy nowości, Dziecinnie, Gra w kolory, Historia  z trupem, Kiedyś przeczytam 2016, Motyw zdrady w literaturze, Pod hasłem 2016, Przeczytam 100 książek w 2016 roku – 91/100, Przeczytam tyle, ile mam wzrostu – 3,3 = 11,1 cm, Reading Challenge 2016, W 200 książek dookoła świata – Stany Zjednoczone

Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie - "Chciwość" czeka!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz