wtorek, 26 kwietnia 2016

Przedpremierowo - Tylko ty - Federico Moccia

Autor – Federico Moccia
Tytuł – Tylko ty
Tytuł oryginału – Sei tu
Cykl – Chwila szczęścia
Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA
ISBN 978-83-287-0177-9
Tylko ty
Akcja powieści rozgrywa się w Polsce, a dokładnie w Warszawie, Krakowie i Morskim Oku. Nicco postanawia odnaleźć Anię, polską turystkę, którą poznał w Rzymie i w której się zakochał. W podróży towarzyszy mu jego najlepszy przyjaciel, Gruby. Przed wyjazdem udaje im się zdobyć warszawski adres Ani, który jednak okazuje się nieprawdziwy. Na szczęście w centrum miasta natrafiają na wielki baner reklamowy z Anią w roli modelki.

Dużo czytałam i słyszałam o Frederico Moccii, jednak nigdy wcześniej nie czytałam żadnej jego powieści. Ta powieść była pierwszym spotkaniem z tym autorem, a jest to druga część cyklu. Ale nie szkodzi, gdyż śmiało można zacząć przygodę z przemiłym Włochem Nicco od tej książki. Narracja jest tak prowadzona, że czytelnik czuje się jakby od początku towarzyszył bohaterom. Naprawdę nic się nie traci. Nie znaczy to, że nie mam ochoty, aby poznać wcześniejszą część. Na pewno przeczytam.

Tymczasem dostałam do rąk powieść Tylko ty, która wprost cudownie się nada na wiosenno-letnie leniuchowanie na łonie natury. Majówka już tuż-tuż. A ja spędzam ją (o ile pozwala na to pogoda) na działce, na leżaczku pod lipą. I czytam…
W życiu wiele spraw dzieje się przez przypadek, tylko na niektóre z nich mamy wpływ i prawie zawsze właśnie te są najlepsze. Jak pomysł, by znowu ją zobaczyć. Idę przez park z rękami w kieszeniach i kiedy przychodzi mi on do głowy, serce zaczyna bić mocniej i nie mam żadnych wątpliwości.Jak dobrze jest mieć przebłyski świadomości (…) Myślę o Ani, o jej beztroskim śmiechu, o jej urodzie, o tym, jak lubiłem się z nią spotykać, jak bardzo za nią tęsknię i jak bardzo chciałbym ją pocałować, i że wkrótce będę w Warszawie… Tak, znów ją zobaczę, wszystko może się jeszcze wydarzyć, jest tyle do odkrycia i przeszłość nie może pokrzyżować mi planów.Aniu, jadę do ciebie.

Co dostajemy w książce? Otóż, mamy całkiem głębokie uczucie pewnego sympatycznego Włocha do równie miłej Polki. Poznali się w Rzymie i właśnie po kilku tygodniach Nicco przyjeżdża do Polski, aby spotkać miłość swojego życia. Szalone? Tak. Ale to młodzi ludzie i wypada im być szalonymi. Całe szczęście, że Federico Moccia okazał się bardzo łaskawy dla Polaków, którzy ogólnie rzecz biorąc nie są zbyt miło odbierani na świecie. A w tej opowieści Nicco spotyka na swej drodze tylko samych przesympatycznych ludzi: parę gejów, którzy mieszkają pod adresem, gdzie miała mieszkać Ania; pracowników hotelu; Klaudię - pracownicę agencji reklamowej; pana Galicę - gazdę z Tatr. Każdy jest przedstawiony bardzo przychylnie i każdego można od razu polubić.
W miłości nie ma reguł. chcesz robić to, czego pragniesz, czujesz namiętność, która pali cie od środka, i zapominasz o całym bożym świecie, na nikogo się nie oglądasz, chcesz tej drugiej osoby, i koniec. Miłość jest czerwona, czerwona jak ogień.Dociera to do ciebie w momencie, kiedy masz wrażenie, że cały świat leży u twych stóp. Nie czujesz głodu, nie potrzebujesz snu, nie czujesz zimna. Wystarczy ci ona…

Moje serce jednak skradłby przyjaciel głównego bohatera, Gruby. Jego luzackie podejście do życia, szaleństwo i poczucie humoru, całkowicie mnie przekonały. Polubiłam wszystkie postaci, bo nie mogło być inaczej. Nie ma tu czarnego charakteru, który psułby innym krew.

Tylko ty to bardzo przyjemna historia o miłości i przyjaźni, mimo wszystko. Nie ma granic, nie ma barier, jest za to czyste, świeże, młodzieńcze uczucie. Takie książki sprawiają, że na chwilę zapominam o otaczającym mnie świecie. Zapominam o bolączkach i problemach. Jest tylko ta czytana opowieść i jest dobrze. Jestem przekonana, że również wy spędzicie trochę czasu, relaksując się przy tej książce. Dodatkowym plusem jest bardzo czytelna czcionka, która pozwala na naprawdę szybka lekturę.
Spoglądam na swoje nogi. Padłem na łóżko w butach. Są ubrudzone ziemią po dzisiejszych spacerach. Myślę, że zaprowadziły mnie pełnego nadziei aż tutaj. Tymczasem zabiorę do Włoch tylko warstwę błota. Wystarczy je uprać, by się wszystkiego pozbyć.
Z butów, ale czy również z serca?

Nic dodać, nic ująć. Jeżeli chcecie choć na chwilę oderwać się od codzienności, to ja polecam wam powieść Tylko ty. Ta historia pozwoli na chwileczkę zapomnienia… Dla kogo ta powieść? Dla wszystkich, którzy potrzebują odpoczynku po ciężkim dniu. Dla tych, którzy lubią historie miłosne. I dla tych, którzy szukają lekkiej, niezobowiązującej opowieści. Polecam.
Dziękuję

http://muza.com.pl/literatura-kobieca/2319-tylko-ty-9788328701779.html

Książka bierze udział w wyzwaniach:

10 komentarzy:

  1. U Ciebie trochę bardziej pozytywnie, niż u mnie ;) Zazdroszczę Ci tego czytania na dworze, ja jeszcze nie miałam okazji w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie oceniam na dobry z minusem, czyli faktycznie nie jest źle :)

      Usuń
    2. Jak spotkam to przeczytam, czasami lubię takie lekkie lektury :)

      Usuń
    3. Idealna na wiosnę i na zbliżające się lato :)

      Usuń
  2. Nie miałam do czynienia z prozą autora, ale chyba warto się skusić, chociażby na ten egzemplarz ;)

    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wcześniej nie miałam okazji.
      Na pewno zajrzę :)

      Usuń
    2. Ja też wcześniej nie miałam okazji.
      Na pewno zajrzę :)

      Usuń
  3. Bardzo fajna recenzja :)
    Ja też uwielbiam czytać pod "chmurką" :)
    Młodym ludziom wypada być szalonym hmm może i tak? Więc warto korzystać puki ten wiek na to jeszcze pozwala :) Po Twojej recenzji rozejrzę się za tą książką i życzę pogody w weekend majowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wam dziewczyny też pogody życzę i wypoczywajcie z książką w ręku :)

      Usuń
  4. Twoja recenzja potwierdza tylko mocną pozycję książki, która w moim zestawieniu "Hitów i kitów" zdobyła pierwsze miejsce ;)

    OdpowiedzUsuń