niedziela, 29 kwietnia 2018

Diagnoza - Anna Dembowska, Grzegorz Gołojuch

Autorzy – Anna Dembowska, Grzegorz Golojuch
Tytuł – Diagnoza
Wydawnictwo Edipresse Książki
ISBN 978-83-811-7283-0

Medycyna, tajemnica i miłość – serialowy hit do czytania!
W 2017 roku stacja telewizyjna TVN zaserwowała swoim widzom naprawdę dobry i wciągający serial Diagnoza, gdzie w rolach głównych wystąpili: Maja Ostaszewska, Maciej Zakościelny i Adam Woronowicz. Przyznam się, że z ogromnym dystansem podchodzę do książek, które powstały na podstawie filmów, ale akurat na Diagnozę nabrałam ochotę. Idąc za ciosem, postanowiłam po obejrzeniu tego medyczno-kryminalnego serialu przeczytać książkę.
Anna Nowak, pacjentka szpitala w Rybniku otwiera oczy po operacji. Zespół doskonałych chirurgów uratował jej życie. Jednak coś się nie udało – Anna po przebudzeniu z narkozy nie pamięta kim jest. Jej przeszłość to wielka zagadka. Wkrótce staje się jasne, że przynajmniej jedna osoba z jej otoczenia zna rozwiązanie tej zagadki, ale zrobi wszystko, by nikt inny go nie poznał.
Po lekturze nasuwa mi się następująca myśl. Sądzę, że najbardziej będą się cieszyć z książki ci z was, którzy serialu nie oglądali. Ja widziałam i muszę przyznać, że historia mnie nie porwała, choć jest niezła. Jestem po Diagnozie telewizyjnej i brakowało mi elementu zaskoczenia podczas czytania. Od zawsze jestem zdania, że najpierw powinno się przeczytać książkę i dlatego mam taki maleńki apel. Jeżeli jesteś w posiadaniu Diagnozy w wersji papierowej, a nie oglądałeś serialu, to siadaj i czytaj, bo warto. Serial zostaw sobie na później.

Co mogę wam zdradzić żeby nie popsuć przyjemności z czytania? Anna, główna bohaterka, przyjeżdża do Rybnika po sprawiedliwość. Tyle wiemy od początku. Niestety nie dowiadujemy się (przynajmniej nie pod razu) kogo ma na celowniku. Anna ulega wypadkowi, co skutkuje utratą pamięci. Z pomocą przychodzi jej zajmujący się nią lekarz, Michał. Jesteśmy świadkami, jak z mroków pamięci zaczynają wyłaniać się realne kształty. Pamięć leniwie zaczyna wracać. Ale to wcale nie wróży dobrze…

Wrażenia. I tutaj znów muszę wspomnieć o kolejności –najpierw książka później film! Cały czas nie mogłam się opędzić od obrazu Mai Ostaszewskiej czytając o losach Anny. Przypuszczam, że gdyby pierwsza była książka, to wyobraźnia podsuwałaby mi inne, na pewno zmieniające się co jakiś czas obrazy. A tak miałam podane jak na talerzu. Trzy główne postaci w książce przybrały realne kształty trojga odtwarzających ich role aktorów. I powiem wam, że chyba wolę swoją wyobraźnię, choć uważam, że aktorzy świetnie spisali się w tych rolach.

Najważniejsze jest to, że książka mi się spodobała i uważam, że nie jednemu czytelnikowi, który lubi takie klimaty medyczno-kryminalne Diagnoza przypadnie do gustu. Ja ze swej strony polecam tak książkę, jak i serial. I w jednym i w drugim przypadku powinniście czuć się usatysfakcjonowani.

Dziękuję
Książka bierze udział w wyzwaniach:

ABC czytania – wariant 2, Akcja 100 książek w 2018 roku – 37/100, Czytam, bo polskie, Czytelnicze igrzyska, Dziecięce poczytania, Olimpiada czytelnicza – 318 stron, Przeczytam 52 książki w 2018 roku – 37/52, Przeczytam tyle, ile mam wzrostu – 2,8 = 23,4 cm, W 200 książek dookoła świata – Polska, Wyzwanie Czytamy nowości, Wyzwanie czytelnicze Wiedźmy – tylko jedno słowo, Wyzwanie u Magdalenardo 2 w 1 - zieleń

1 komentarz:

  1. Nie znam jeszcze serialu, więc gdyby książka wpadła mi w ręce to może jej treść by mnie zaskoczyła...

    OdpowiedzUsuń